söndag, mars 11, 2007

Inventering av muffins




Nu har vi äntligen hunnit slutföra den efterfrågade inventering av verksamhetens muffins som ledningskontoret så länge efterfrågat. Den slutade så här:


Inte mindre än fyra muffins och 22 vindruvor finns kvar sedan det senaste mötet. Arne Uffhög åt faktiskt de flesta vindruvorna. Sedan var det en massa ungdomar från Fryshuset som glufsade i sig rätt friskt av muffinsarna.
Därmed är det slut på det där pratet om att "Torbjörn är en fetglufso" och att "du lika gärna kunde slänga muffinsarna i toan direkt" för det är faktiskt inte jag som åt alla.
Hälsningar,
Torbjörn Grane, biträdande centralombudsman, östra distriktet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att ni äntligen tog tag i muffinsfrågan, för muffins är exakt sånt som gör att man trivs! Jag tycker att ni ska fortsätta rapportera om sånt. Exempelvis kan jag tipsa om att Gullbritt Hansson från Hässelby kommer att försöka motionera om att det stiftas en lag om doftblock i soprummen. För som det är idag luktar det faktiskt fruktansvärt om man öppnar luckan och luktar i hålet. Inte direkt vad jag skulle kalla för "trivsel"!

Keep up the good work!

Anonym sa...

Jo, jag måste in och lägga min näsa i blöt i den sublima muffinsfrågan.
Jag tycker att en mycket seriös och relevant fråga vore hur vida muffins över huvud taget verkligen får bakas då de i ordets sanna bemärkelse endast är ett pajasförsök till att göra riktiga bullar. Jag blir ARG. För övrigt så bara aavgudar jag denna blogg. Så det så!!!

Anonym sa...

Gullbritt - glömde jag mina inneskor hos dig? Du vet, dom svarta med riddarskölden på, som jag använde när jag sparkade ner den där muffinssäljaren vid Fridhemsplan? Jag har provat doftblock i mina bruna inneskor, men det hjälper inte. Det blir utrymning på buss, tåg och överallt dit jag kommer. Inte direkt trivsamt att alltid vara solokvist!
Hejhej/Stivian