lördag, oktober 07, 2006

Brobyggardagar på Resturang Cirkeln


Hej!

Hela den här helgen har en grupp "personer" träffats på Restaurang Cirkeln för att varje dag gå ut och försöka få fler människor att bli positiva, öppna dörrar och hjälpa till; ett arbete som inneburit långa arbetsdagar genom att gå omkring och tala med folk mitt på stan. Här är resultatet av arbetet.:

Inte mindre än 22 personer är mycket positiva till arbetet.
20 av dem ville veta mera.
Bara 1 tyckte att det lät krångligt och onödigt.

Det är med ao ett resultat som både överraskar och ställer fler frågor till oss. Hur går vi vidare? Kan vi bli ännu bättre? Hur mycket berodde på att det "var vi" som ställde frågorna och inte så mycket vad vi egentligen sa?

Vi avslutade med lite fest hemma hos en kompis.

MVH
Brobyggarna

9 kommentarer:

Anonym sa...

En kärnfråga till nästa möte är detta med drickat. Måste vi ha Loka? det r ju mälarvatten! Jag röstar för skånska Ramlösa. Gärna i någon av de nya smakerna Granatäpple eller Skogsbär.

Mvh
Ester från Öster

Anonym sa...

Jag var med på mötet men ville inte störa det genom att yttra mig. I detta forum vill jag dock säga att jag är mycket skeptisk till att vi kallar oss Brobyggare. Är det verkligen så positivt för oss stockholmare? Tänk bara vad som hände med Essingebron! Och Tranebergsbron som står och vinglar och kan krascha ihop vilken dag som helst. Hm... Jag bara undrar.

Anonym sa...

Nu är dykarutrustningen kirrad! Som jag nämnde på mötet så behöver vi pengar - alltså kan vi dyka efter kundvagnar för att därefter panta dem. Alla som är solidariska med vår förening syns vid Slussen på söndag vid 10.30. Obs: Ta med egen torrdräkt och gärna en termos varm choklad!

Stockholms Centralombudsman sa...

Hej alla,

och härligt att se att brobyggardagarna fått sånt positivt mottagande hos er alla. Ska nu försöka besvara alla era frågor så gott jag kan.

Ester, vi har nu köpt in de drycker du efterfrågar. Väl mött på nästa brobyggardag!

Självständig tänkare, du har nog en tanke där. Jag lägger frågan till nästa veckas agenda så får vi diskutera den på nästa möte.


Håkan H, jättebra initiativ! Fint och trevligt.

Anonym sa...

Näää! Vad läskigt! Måste vi prata om det? Kan vi inte bara bestämma du och jag att ta bort det här med bro-snacket? Jag rodnar nämligen om jag måste tala inför andra människor. Och vi ska väl ändå inte diskriminera människor bara för att de har brister och handikapp?

Anonym sa...

Hallå Benke! Har du hunnit städa upp efter festen ännu? I sånt fall hittade du kanske stomipåsarna jag glömde kvar, eller?

Anonym sa...

Stomipåsar? Oh, shit! Jag trodde det var brun-utan-sol...

Anonym sa...

Okej, så du har smort in dig med skiten? jaja, men påsjäveln kan du väl lämna tillbaks?!! Här går jag omkring och sprutlackerar väggarna med både ettan och tvåan. Inte kul för frugan vettu...

Anonym sa...

passord
Fnök blah host hogga hogga,

Schötäääm, liksom.