torsdag, oktober 26, 2006

Nu kan tuggummi bli nyttigt!


Länge har tuggummi varit ett stort problem i Stockholm. Fastkletat på bussarnas säten och under matborden på stadens restauranger kan det orsaka mycket irritation. Men nu är det troligtvis slut på det. Torbjörn Hegland, amatörkemist från Jordbro, har utvecklat ett ny teknik med vars hjälp tuggummit lätt omvandlas till kuvertklister.

-Det började med att jag fick tuggummi på min UCLA-tröja. Med diverse smörjor som jag hittade här hemma lyckades jag lösa upp tuggummit. Det blev en rejält kladdig sörja av det upplösta tuggummit. Som man kunde klistra fast grejormed. Och sedan har det bara rullat på. Nu limmar jag allt möjligt med mitt tuggummilim.

Nu hoppas Torbjörn på att han ska få statligt stöd för att anställa tolv personer som på heltid ska skrapa ihop tuggummi åt honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar recyclingtanke. Jag vill köpa 5 liter av tuggummiklistret, tack! Fakturera Stadshuset.

Anonym sa...

Är den här sidan verkligen på allvar?